31-01-2011, 10:07 PM
Geodoc Skrev:Omfatter ens kvalitetsbegreb også respekten for evnen til at fungere nøjagtigt - og oven i købet bedst, kan man roligt købe nedenstående ur.Fine tal og jo gode nok. Trådstarter gør det jo nok lidt vanskeligt ved at skrive om kvalitetskravet:
..... og det er jo ikke engang særlig grimt
Omega konkurrence kronometer kaliber 30T2 RG SC.
Geodoc
Citat:Louis-XVI Bornholmer 205 år gammel, hele værket er lavet i hånden alle tandhjul er målt op og filet i hånden da den er lavet ca 20år før den første indelingsmaskine blev bevilliget af konget og kom til Bornholm
Det møder man jo knapt i Patek eller Lange helt ærligt, men netop Omega har jo vundet et utal kronometer konkurrencer både i CH og i greenwich UK
Det viste ur er jo så forbandet smukt at det skærer i øjnene, men må vel være ny skive og visere eller? - SÅ forbandet smukt
@jacob - du bliver så ked af det hvis nogen skriver pænt om andet end JLC og Rolex (det har jeg aldrig set dig protestere mod) men Geodoc viser Omega har lavet masser af super kvalitet - og Omega er jo faktisk med i trådstarters spørgsmål om det er kvalitet - som helt fejes af bordet af Willy, så jeg synes det er relevant og veldokumenteret, hvilket altid løfter en tråd.
Jeg ved godt Willy ser på bornholmeren i spørgsmålet og nok ser på nyere ure - og tager alle 4 nævnte over en kam - hvilket heller ikke er helt let, og der er jo ikke rigtig nogen fornuftig sammenligning mellem et 250 år gammelt håndbygget værk og et nyt armbåndsur
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)