31-01-2011, 08:30 PM
herlig entusiasme fra en som vel ellers er lidt "feinschmecker" omkring ure i forhold til et Seiko som mange betragter som et masseprodukt (hvad det jo i øvrigt også er, men her jo med kvalitet i den højere ende også), som KUN fordi jeg IKKE er til nyere ure, ikke risikerer at sætte sig fast i huden på mig - men godt lyder det
Hvem ved hvad forskellen er i produktionsomkostninger i de to lande, Japan og Schweiz?
Jeg googlede lidt, og fandt
I Wikepedia fandt jeg at man arbejder lang tid i japan ca 1828 timer per år imod ca 1350 timer i Schweiz inkl. ferier og alt, men jeg synes det lyder lavt for Schweiz? Det ses dog en del steder, at Japan er et land man stadigt arbejder 8-17 de fleste steder 5-6 dage om ugen.
Lønnen kunne jeg ikke finde for ur-folk
men en almindelig - ikke højt lønnet fabriksarbejder i Japan stod til ca 46 kr i timen imod samme i Schweiz 121 kr i timen (lavtlønnen fabrik)
Lægger man arbejdstid og løn sammen, så burde Japan jo faktisk kunne ha en mægtig fordel stadigt
MEN om mine tal er alt for hurtigt fundet ved jeg ikke, har vi nogen der kan sådanne tal?
vh
Hvem ved hvad forskellen er i produktionsomkostninger i de to lande, Japan og Schweiz?
Jeg googlede lidt, og fandt
I Wikepedia fandt jeg at man arbejder lang tid i japan ca 1828 timer per år imod ca 1350 timer i Schweiz inkl. ferier og alt, men jeg synes det lyder lavt for Schweiz? Det ses dog en del steder, at Japan er et land man stadigt arbejder 8-17 de fleste steder 5-6 dage om ugen.
Lønnen kunne jeg ikke finde for ur-folk
Lægger man arbejdstid og løn sammen, så burde Japan jo faktisk kunne ha en mægtig fordel stadigt
MEN om mine tal er alt for hurtigt fundet ved jeg ikke, har vi nogen der kan sådanne tal?
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)