Hjælp til første Rolex (Submariner 16610 el. GMT-master II)
Claus_K Skrev:En seriøs dykker ville uanset ikke bruge et automatisk ur, som deres primære værktøj - de ville bruge en dykkercomputer, som holder styr på bundtid, safety stops, tiden mellem dykkene osv. osv.

hannover_dk Skrev:Jeg er generelt stor tilhænger af at uret virker lidt tilpasset formålet - diver - tool - dress - sports o.s.v.
vh

...det kan jeg sagtens tilslutte mig - hvis det er vigtigt af "æstetiske årsager". For forskellen på 100m. vs 300m bør ikke være det afgørende i sig selv.
Jeg kender nu en del dykkere som meget nødigt vil ned uden deres sub eller dweller - jeg mener det summe gælder for vor gæst i det grønlandske sub´erman - men også enig i, at det nok er veneration og tradition og at man da ikke ville dykke erhvervsdykning uden en egentlig dykkercomputer

Jeg bekræfter også gerne, at det er rent æstetiske årsager der, hvis det er med dykning som vigtigt formål, der ville få mig til at vælge sub eller sd/ds frem for GMT - ren æstetik - selv har jeg PloProf glad på armen - det er også et overkill, men et rart et af slagsen Icon_e_biggrin .

Hvad angår de 100 meter eller 300 meter skal man nok skelne lidt mellem mærkerne. I Rolex (eller i Orient f.eks) ville jeg ikke hænge mig i det - jeg har ikke hørt om et Rolex som blev utæt hvis det ellers var testet nogenlunde regelmæssigt, og samme med Orient, og sikkert andre jeg bare ikke er opmærksom på, men ellers ville jeg ikke generelt nogensinde ned med flaske med en 100 meter sag.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hjælp til første Rolex (Submariner 16610 el. GMT-master II) - af hannover_dk - 25-01-2011, 07:22 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)