25-01-2011, 06:39 PM
En seriøs dykker ville uanset ikke bruge et automatisk ur, som deres primære værktøj - de ville bruge en dykkercomputer, som holder styr på bundtid, safety stops, tiden mellem dykkene osv. osv.
Alle Rolex sportsure kan holde til alt hvad enhver hobby-dykker fysisk kan.
Den nye GMT IIc har f.eks. samme pakninger, glas, triplock-krone, osv. som den nye sub. Der er minimale forskelle på kassen, og ingen af dem, har nogen praktisk betydning for hobby-dykning.
100m vs. 300m er ren teori - det har ingen praktisk betydning
Her er min egen GMT på ca. 18m:

...det kan jeg sagtens tilslutte mig - hvis det er vigtigt af "æstetiske årsager". For forskellen på 100m. vs 300m bør ikke være det afgørende i sig selv.
Alle Rolex sportsure kan holde til alt hvad enhver hobby-dykker fysisk kan.
Den nye GMT IIc har f.eks. samme pakninger, glas, triplock-krone, osv. som den nye sub. Der er minimale forskelle på kassen, og ingen af dem, har nogen praktisk betydning for hobby-dykning.
100m vs. 300m er ren teori - det har ingen praktisk betydning
Her er min egen GMT på ca. 18m:
hannover_dk Skrev:Jeg er generelt stor tilhænger af at uret virker lidt tilpasset formålet - diver - tool - dress - sports o.s.v.
vh
...det kan jeg sagtens tilslutte mig - hvis det er vigtigt af "æstetiske årsager". For forskellen på 100m. vs 300m bør ikke være det afgørende i sig selv.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)