Hjælp til første Rolex (Submariner 16610 el. GMT-master II)
Det er et helt og aldeles subjektivt valg, og uanset hvad du vælger, bliver du helt sikkert glad for det. Som proxi nævner, bør du sammenligne de rigtige par: 116610 overfor 116710 (altså de nyeste, lidt større og med keramisk krans) eller 16610 overfor 16710, der er de ældre modeller. GMT'en skiftede allerede for nogle år siden, så du kan sikkert kun finde 16710 brugt, medens du måske stadig kan finde helt nye Sub 16610 hos forhandlere.

Hvis du mener, du nogensinde kommer til at dykke skal du vælge en Sub, og hvis du mener, du nogensinde kan få brug for at se hvad klokken er i andre tidszoner, skal du vælge en GMT. Personligt har jeg mere brug for det sidste, og netop det var udslagsgivende for, at mit første Rolex blev in 16710.

Jeg kan ikke vurdere, hvad du kan forhandle af rabat, men jeg er af den overbevisning, at når man køber noget overhovedet til mere end nogle få tusinde kroner, så er den udbudte pris et forhandlingsoplæg.

/Bjørn.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hjælp til første Rolex (Submariner 16610 el. GMT-master II) - af bjorn_e58 - 25-01-2011, 01:05 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)