3-6-9 minutmarkeringer på vintage chronographer - info søges
Ja nogen regnestok funktion er det jo nok, og det er ikke usædvanligt for Heuer (eller breitling)- Hvordan man bruger den??
True alt - går jeg også ud fra er true altitute. Jeg har siddet ganske meget i cockpit i privatjetter, og True alt er højden over gennemsnits havhøjde – i modsætning til absolute alt – som er højden over terræn (man kunne sige det modsatte havde været logisk, men sådan er det)

Hvad man så regner ud med kransen - eller – måske bruger som hukommelse for forskel der skal ganges med – på skalaen der jo er fra 0 – 100 – aner jeg ikke.
Den sidste højde af betydning i flyvning er ”pressure alt” og den bruges i forhold til højdemåleren.

Fra start får piloten ofte opgivet luftrykket (på langrutter kan det være mange gange under flyvningen for trykket undervejs – ellers kan man ikke med alm højdemåler sikre, at alle faktisk ligger i samme højde hvis de er indstillet til forskelligt lufttryk – helt som at alle ure står til GMT) og ved landing kender han lufttrykket på banen der han skal lande. Derved kan han regulere sin højde måler, så han præcis ved hvor højt banen ligger på højdemåleren, som simpelt set som basis jo er et barometer. Ved højt lufttryk, ville han ellers få en forkert angivelse af banens præcise højde.

Moderne fly har så også radio/radar indikationer af højden, men det er anden sag.
Det er svært at se hvad tru alt – og en skala til 100 skal bruges til, men lækre ure

Ret mig gerne pilotere, jeg skriver ud fra hukommelse og observationer Icon_redface

Markeringer ud for de 4 gange tre minutter her, tror jeg er de alm for telefon. 3 min intervaller bruges ikke i flyvning mig bekendt – og heller ikke i sejlsport (match race f.eks. har helt andre)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: 3-6-9 minutmarkeringer på vintage chronographer - info søges - af hannover_dk - 19-01-2011, 11:27 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)