3-6-9 minutmarkeringer på vintage chronographer - info søges
tak til jer begge for input, jeg ved godt det er som at lede efter en nål i en høstak, men det kunne jo være sjovt hvis der er en pausible militær/luftbåren forklaring på disse markeringer. Efter at have kigget på mine mange gemte billeder, kan jeg ser det overvejender er chronoer til hæren og marinen hvorpå disse markeringer er. En undtagelse er dog Auricoste Type20 som udelukkende blev leveret med 3-6-9. Så der er ikke noget klart mønster.

Måske er forklaringen blot at div urfabrikker ikke gad lave et nyt værktøj til at lave markeringerne på minut skiven, hvis de allerede havde een der passede.

hannover_dk Skrev:så måske militærfolk bare talte meget længere med udlandet Icon_e_biggrin
god teori, men så havde jeg faktisk troet at det ville have været italienerne som havde lavet kontrakter med 3-6-9 Icon_e_smile

@peter
Det er et par rigtig flotte Chronosport du har der - og endda to ens - klasse! De lynetter ser meget spændende ud "true altitude er jo noget med højden, men hvordan søren man bruger den er et godt spørgsmål. De er værd en separat tråd for at få opklaret det.

/longbear
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: 3-6-9 minutmarkeringer på vintage chronographer - info søges - af longbear_phpbb3_import15793 - 19-01-2011, 10:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)