Reparation/service af ur med T-skive/visere
Ja sådan går det helt generelt. Reperation - hvis der skiftes visere og skiver (og det er standard for en del ure ved service at skifte visse af de ting, hvis man ikke siger NIX - INTET SYNLIGT SKAL SKIFTES UDEN JEG VED DET.)

Ved skifte før man luminova på skive, visere og perlen i kransen. Du vil se, at det er et hovedproblem når man skal finde vintage sports rolex, at der ofte er skiftet dele til nyere.

Det er en af de LIDT besværligere ting ved tritium. Det gør dem LIDT mindre selvfølgelige til hårdt dagligdagsbrug. Man skal ud og lede på brugt markedet hvis uheldet er ude. Det er ikke generelt et stort problem, tritium sidder normalt rimeligt fast. Det er blandt andet derfor at, Rolex har mercedes symbol i deres store timeviser. Uden de der pinde i cirklen, ville tritium ret let falde ud.

Når det er sagt, at det ikke er et stort problem, så må det også erkendes, at der er mange ure (langt fra specielt Rolex, som jeg synes ret sjældent i forhold til visse andre ses med tomme skeletvisere), som taber tritium i viserne. Det vil dog ofte være ure fra ca 1950 vi taler om.

Hvis man har et fint gammel Rolex, så KAN det være et problem hvis tritium fra viserne falder af og "brænder" sig ned i skiven, og ødelægger den. Man ser jo selv hvis det falder af, og kan gribe ind, men for de helt sjældne ure, kan det være en årsag til ikke at turde bruge dem i hverdagen.

Du er vel med på, at en væsentlig grund til at mange foretrækker tritium (ud over samler tanker og alder) er, at tritium patinerer så smukt - og der har man glæden af, at netop skive, visere og perle, er patineret ens.

Nå det var jo ikke et klart svar, men jeg mener heller ikke sådan et findes. JEG ville ikke være bange for at gå med tritium visere/skive/perle i et Rolex ur fra 1970 og frem, selv om jo ældre - jo større risiko. Længere tilbage, ville jeg ikke bruge det som hverdags ur.

Taler vi ure fra 1990-2000 - ville jeg ikke bruge tid på at bekymre mig.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Reparation/service af ur med T-skive/visere - af hannover_dk - 13-01-2011, 05:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)