Lænke til Datejust 1625 "Thunderbird"
Mht. at jeg mener den er usund er, at det er en USA produceret (eller Mexico Icon_e_wink ). Problemet er at disse lænker er lavet i en knap så god "kvalitet" som de europæiske lænker fra samme tid. Specielt guld/stål lænkerne holder af h... til, da guldet jo er blødere end stål og slides hurtigere i midterledene Icon_e_sad Kigger man på midterleddene i guld kan det ses, at de er foldet omkring stifterne. Dette resulterer i at de meget hurtigt bliver løse og rasler Icon_e_sad Jeg har haft flere USA Jubilees og det er bestemt ikke nogen jeg bifalder og slet ikke hvis uret skal bruges dagligt. Desuden skal du være obs på at leddene er ovale i USA lænkerne og ikke halvmåne formet som i de europæiske. Dette gør hverken fra eller til.

Anyway...hvis du kan få den billigt er det såmænd et ok køb. Ser ud til at være i ok stand. Men skal du give markedspris ville jeg bestemt gå efter en non-USA, da både finish og holdbarhed er i en klasse over USA-modellen.

/Mads
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Lænke til Datejust 1625 "Thunderbird" - af Mads Gjødesen - 11-01-2011, 10:41 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)