Glat is
Ja frosten har bidt sig lidt rigelig fast synes jeg.
Er lige hjemkommet fra Norge, med norgesbåden Queen of Scandinavia.
Det er en forholdsvis stor båd, og fra kahyt 5404 ...med eget koøje, sad vi i første parket til at se hvordan det nu næsten til isede Skagerak blev gennemskåret, og flagerne, af ca. 10-15 cm tykkelse blev brudt, og fløj til alle sider.
Jeg lå i øverste køje, og var fuldstændig vågen, og betaget af dette syn, lige ude foran mit vindue, belyst fra et par store spotlights, hængende under kommandobroen ovenover.
Jeg var forundret over så hurtigt til isningingen tog til.
På udrejsen d. 28 var der kun spredt over isning, fra Københavns havn og videre ud, til vi slap Skagen om....bagbord?
På hjemvejen d.30, var der til iset lige fra Oslo fjordens udmunding, og hele vejen hjem, kun afbrudt af større og mindre våger.

Det gode skib Queen of Scandinavia lod sig ikke genere, og lagde sig til kaj præcis på minuttet 0930.

Hvordan kan man beregne ankomst tid så præcist, når vind og vejr konstant er en faktor der må indregnes? mit lille hoved føles som et udruget æg, når jeg tænker derpå.

Måtte alle her på Vintageure have en god nytårsaften, og et lykkebringende nyt år, med gode nye jobs, og fine ure, samt gode oplevelser til følge.

Husk beskyttelses briller, pas på fingrene - og tag ikke fejl af cigaren - og den hjemmelavede sejlgarns..... Icon_mrgreen
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar

Beskeder i denne tråd
Glat is - af Geodoc - 30-12-2010, 02:58 PM
Re: Glat is - af alsendk - 31-12-2010, 11:37 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)