25-12-2010, 08:43 PM
Magnum jeg er både enig og uenig med dig. IWC hører til et af de firmaer der ikke er flove over at benytte 7750 elementer og komponenter i deres ure. Både deres "in-house" og som ebauche. Vi er enige om at det måske ikke er det smukkeste rent horologisk, men derfor har jeg stadig stor respekt for IWCs horologiske evner. Spørgsmålet er om man konstruerer et værk for at det skal være horologisk blær eller for at det skal fungere?! Kan man modificere et 7750 til et GC med de 4 største komplikationer kan man også lave et in-house fra bunden af selv skulle jeg mene. Hvorfor de har valgt at satse på 7750´eren som ebauche aner jeg ikke, men det kan kun være fordi de har så stor tillid til konstruktionen og driftssikkerheden bag den, hvilket de ønsker implementeret i værket.
Når det så er sagt er vi enige i at det er alt for mange penge for sådan et ur. Jeg ville ALDRIG smide den slags penge for en 7750-klon
Der er langt mere sofistikerede værker fra AP, PP, Lange og JLC i samme prisklasse jeg hellere ville eje
/Mads
Når det så er sagt er vi enige i at det er alt for mange penge for sådan et ur. Jeg ville ALDRIG smide den slags penge for en 7750-klon
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)