03-12-2010, 02:23 PM
olof Skrev:Ja masser af ure kan stilles i begge retninger, hvilket er en fordel, da der er lidt kortere til den 28 baglæns fra den 29 end fremad. (sørgeligt når de kun kan fremad i den situation)Laursen Skrev:1. Det kommer åbenbart an på værket. Jeg har mindst et ur (men gider nu ikke prøve dem alle) hvor man kan sætte datoen i begge retninger.
3. Den kan Du sagtens lade ligge. Der findes urebevægere, som holder den i gang, men ærlig talt - hvorfor. Det bringer bare slid. Der er undtagelser - når man f.x. har et ur som er kompliceret at stille ind, som en fuld kalender. Jeg går dog udfra, at der er andre meninger og en hel del forfægtere ar urebevægere også i denne her forum.
Hilsen,
Olof
Skal man nørde, kan man også sige, at mange godt overlever at man stiller tiden fremad - den retning mekanismen er gået i indgreb, men ikke bagud, når den er ved at skifte frem - men Don´t mellem kl 20 og normal vågnetid, og JA som Rune skriver, datoindgrebet kan sagtens stoppe hele uret, og det er et uskønt syn at se ind i maskinen på et ur der har været ude for disse problemer, og ret dyrt
100% enig i svar 3. Går man meget med uret on/off, og det er besvær at skulle stille dato, anvend watchwinder, ellers lad det ligge, så er der jo heller ingen som helst slid.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)