24-11-2010, 10:17 AM
Jeg holder mig til facts og lader "pigerne" skændes...
Lige som Lars har jeg set en del bagkasser der har været godt medtaget af natoremme. Om man vælger at tage sine forholdsregler, er så op til hver enkelt selv. Jeg har natorem på et af mine Subs, og har sat et af de kraftige bagkasseklistermærker på, som medfølger på et nyserviceret Rolex.
Det kan koste MANGE tusinde kr. i prisafslag som Lars også skriver. Så engang et Sub big crown ref. 6538, hvor den oprindelige bagkassen var smadret pga. 40 års brug med natorem. Det er nok et afslag i 30-40 k klassen på et ur som dette
I min verden er der forskel på at beskytte sine ure mod kraftig slitage på de ikke-visuelle steder, og så de visuelle steder. Jeg hører også til typen, der sætter skum i endestykkerne på de gamle Rolex, hvor endestykkerne sidder og rasler.
Det har to fordele:
1. De rasler ikke med skum monteret
2. Ref. og serie nr. mellem hornene slides ikke væk af endestykker der gnaver
Jeg er ikke overforsigtig med mine ure og tager gerne AP ROO´en på til stranden eller et Daytona på til en MEGET våd julefrokost, så mine ure bliver brugt. Men derfor passer jeg da også på dem hvor jeg har mulighed for det
/Mads
Det kan koste MANGE tusinde kr. i prisafslag som Lars også skriver. Så engang et Sub big crown ref. 6538, hvor den oprindelige bagkassen var smadret pga. 40 års brug med natorem. Det er nok et afslag i 30-40 k klassen på et ur som dette
Det har to fordele:
1. De rasler ikke med skum monteret
2. Ref. og serie nr. mellem hornene slides ikke væk af endestykker der gnaver
Jeg er ikke overforsigtig med mine ure og tager gerne AP ROO´en på til stranden eller et Daytona på til en MEGET våd julefrokost, så mine ure bliver brugt. Men derfor passer jeg da også på dem hvor jeg har mulighed for det
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)