21-11-2010, 10:27 AM
Baun Skrev:Det var vist mig der viderebragte det gode råd at sætte tape på bagsiden af en ur som man ønskede at benytte en natorem på - og ikke ønskede at skade bagsiden af.
Hvis nogen synes er pyldret eller unødvendigt er det da helt fint. Jeg er overbevidst om at mange finder det vigtigt at beskytte de ualmindelig smukke bagsider på visse ure. Jeg er selv en af disse tosser.
At nogen gider bruge krudt på at fortælle at det er overkill eller unødvendigt - er i min optik "unødvendigt". Man kan jo undlade at bruge rådet, hvis man er ligeglad.
Gode råd er til frit brug. Det er gratis. Det er frivilligt. Ingen påtvinger nogen at sætte tape på deres ure. Men at insinuere at de der gør det er "lidt for pylrede" er "unødvendigt".
Jeg gør det - og det er fordi jeg har set mange eksempler på hvor meget skade en natorem kan gøre på en ellers smuk bagkasse.
vh Baun
+1 !
Som vintage ur samler har jeg også set en del eksempler på slidte bagkasser med det karakteristiske mærke fra Natorem, så jeg mener det er helt på sin plads at gøre opmærksom på hvad der sker over tid. At nogle så er ligeglade med sliddet er fint nok, men at nedtone/nedgøre at der er et problem er ikke ok.
Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)