20-11-2010, 01:25 PM
BobT Skrev:Jeg har netop begyndt en testfase hvor jeg vil prøve at kortligge værket gang i de 6 forskellige positionen arket angiver. (Hertil er mit indkøbte etui fra UrRally 2010 faktisk meget nyttig)
Jeg vil afsætte to dage til hverposition, så uret kan ligge næsten helt upåvirket. Gang reserven er jo "kun" 43 timer, så jeg vil foretage et dagligt optræk. (Ved dagligt brug kommer gangreserven jo sjældent ret langt ned)
Efter 12 dage håber jeg at lave et bedre indtryk af gangen i de forskellige positioner.
Jeg havde ikke troet interessen for min test var så stor
Jeg er blevet tæppebombet med PB'er om hvornår testresultatet forligger og hvordan det går pt...
Her er så lidt datamateriale:

Grafisk:

Ved test er det jo altid vigtigt at tage højde for mulige fejlkilder, som det ses at datamaterialet blev det til en noget længere test med klokken liggende med kronen op ad...
Fejlkilde: Et besøg på fødeafdelingen en uge før termin, efterfulgt af en uges indlæggelse.
Resultat: En lang test periode giver bedre resultat da usikkerheden fordeles over en længere periode.
Bonus info: Lyskasserne for Gulsot er fantastiske til at teste lumen på et ur
Grundet den indtrufne "fejlkilde", som nok må antages at være konstant, bliver mit engagement her på siden nok en smugle mindre aktiv i en periode...
De bedste hilsner
BobT

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)