06-11-2010, 11:48 AM
Baun Skrev:- og jeg ville først sende det til service når det enten ikke går godt mere - eller hvis gangreserven kommer under ca 30 timer.
vh Baun
Hej Baun
Av! Det du skriver smerter lidt i mig. Hos mig er den udtalelse "et DON'T". Det svarer til først at sende min bil til service, når den ikke vil køre mere. Klarlund orienterede mig om, at olien i mit ur helst ikke skal blive for gammel, da den mister sin evne til at smøre. Det vil jo medføre unødvendigt slid på delene i uret. Ligesom en bilmotor formoder jeg, men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed, ret mig gerne, hvis jeg har har ikke har ret i denne antagelse. En anden ting i vandtætte ure som mit er, at pakningernes levetid er ca. 5-6 år, hvis Rolex skal kunne garantere vandtæthed ifølge Klarlund.
Jeg mener, at man bør forebygge ved at følge en serviceplan, frem for at vente til uret viser "sygdomstegn". Vær god ved dit ur. Et Rolex service er dyrt her og nu, men gør som jeg og sæt kr. 50.- til side på en konto, hver måned. Om 5 år har du opsparet kr. 3000.- + renter. Så er pengene der og du mærker det ikke. Jeg ser det som at eje finmekanik som fx. en lækker sportsvogn, den skal også serviceres. Man ville jo aldrig drømme om ikke at lade sin Ferrari servicere vel?
Casio G-shock
Seiko 5
De bedste hilsner
Lars Slettegaard
Omega Seamaster Diver 300 M
Casio G-shock
Seiko 5

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)