Kan det betale sig at restaurere dette ur?
pmol Skrev:Hej med jer - det er første gang jeg skriver herinde - så pænt goddag Icon_e_wink
Pænt goddag Icon_e_smile
pmol Skrev:Jeg har egentlig ikke tænkt mig at skille mig af med det - men jeg vil heller ikke bruge flere penge på at få det lavet, end det er værd.

Nogen bud?

Mit bud er at der gemmer sig et 6138 værk bagi - men det kan du bekræfte ved at kigge på bagkassen.

Du skriver "...ikke bruge flere penge på at få det lavet, end det er værd..." - det vil højest sandsynligt blive tilfældet. Alt efter hvilken stand uret er i, skal du regne med at det løber op i 1-2.000.- kroner for at få det tilbage i hæderlig stand, og det er det ikke værd i brugtværdi - men spørgsmålet er hvad det er værd for dig?

Hvis du er heldig kan du finde en gammel Seiko med samme værk - i ordenlig stand - for måske 500.- - og så simpelthen få nærmeste urmager til at skifte værket over - men der er mange faktorer i en sådan operation - og det kan meget vel ende i hat og briller (og spild af penge).

Mit bedste bud er at kigge forbi en urmager (f.eks. Krognos), som gratis giver "reparationstilbud" imens du venter... så får du i hvert fald en idé om udgiften, og så kan du selv vægte mod affektionsværdi Icon_e_smile
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Kan det betale sig at restaurere dette ur? - af Claus_K - 29-10-2010, 04:43 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)