28-10-2010, 03:01 PM
Ingenieuren er ganske rigtigt IWC´s flagskib, både nu og dengang, det var heller ikke sådan ment. Top of that range så for at der ikke skal fremstå misforståelser. Meningen var at der på alle ledder og kanter var kælet lidt ekstra for denne model, deraf navnet DeLuxe. Skiven var udført i massiv guld og der var kælet ekstra for værket i forhold til et standard kaliber 401. Jeg har googlet lidt rundt og fundet frem til at det forfinede kaliber 401 hører originalt til DeLuxe modellen, så den jeg linkede til på amr. Ebay er givetvis ikke i original stand. Også viserne er forkerte!
Som sagt med både boks og originalt guldspænde og i forhold til hvad de andre annonceres til, så er en pris i omegnen af 1800 euro ikke urealistisk. Billederne er ikke de bedste, men uret ser ikke ud til at være efterpoleret, hvilket også fremgår af hans udsagn, så for samleren er dette et fund vil jeg sige, de vil helst have uret i så urørt stand som muligt. Problemet er selvfølgelig ofte at skabe kontakten til den rigtige samler, det kan tage tid...
Som sagt med både boks og originalt guldspænde og i forhold til hvad de andre annonceres til, så er en pris i omegnen af 1800 euro ikke urealistisk. Billederne er ikke de bedste, men uret ser ikke ud til at være efterpoleret, hvilket også fremgår af hans udsagn, så for samleren er dette et fund vil jeg sige, de vil helst have uret i så urørt stand som muligt. Problemet er selvfølgelig ofte at skabe kontakten til den rigtige samler, det kan tage tid...

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)