27-10-2010, 08:32 PM
Stian Skrev:Hej. Jeg er ny her og ny i "urverdenen". Søger professionel rådgivning. Jeg har arvet et Rolex ur efter min farfar i Norge. Det er købt d. 24 Sep. hos Urmager Bjerke i Oslo i 1980. Det ser rigtig flot ud, er i original grøn læderæske. Der er 2 kvitteringer på rensing og nogen dele der er skiftet plus et certifikat. Modellen hedder Perpetual Date.
Han skulle efter sigende have givet omkring 35.000,- for det dengang. Hvor meget kan sådan et ur være værd i dag? Opkøber forhandlere sådanne ure eller er det mest privat man får sådan noget solgt? Jeg er interesseret i at sælge det da jeg ikke går op i det, det kunne sikkert være meget sjovt at beholde, men det er lidt for eksklusivt til mig tror jeg![]()
På forhånd tak!
Hej og velkommen
35.000.- i 1980 lyder godt nok af mange penge - er det i guld?...I så fald kan det godt være mange penge værd.
Hvis det er almindeligt stål mv. så det vel ca. 7-12.000.- værd, idet der medfølger boks/papirer. Stand, og seneste service service er afgørende. Har du mulighed for at poste et billede, kan vi nok komme det nærmere
Du kan sælge privat på vintageure.dk, men det bliver nok svært hvis det behøver et service for at holde tiden.
Gutter som mywatch, dreamwatch, og justwatchit vil muligvis købe kontant, men så er prisen nok nærmere det halve.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)