23-10-2010, 11:50 PM
Lars Skrev:Ja, det er rigtigt der findes mange lommeure med kronen kl. 3, men det er forkert. Hvis uret ikke har springkapsel, for da skal kronen være kl 3. Hvis dette ikke er tilfældet ligger det forkert i hånden når du skal se hvad kl. er, og så tør jeg godt vove et øje på at det er noget der er lavet til....![]()
![]()
![]()
Alt kan jo findes og "laves" på nettet, og intet er helligt hvis det kan give kroner...
Det er vi enige om, det hører springkapsel til, men det har jo ikke betydning hvis man tror det er noget mariage, for da bygger man jo netop om ikke. Så ville man vel netop ha en anden forside. (og måske tilmed anden skive?)
Det lidt underlige er, at der står rolex i lågets inderside og på motoren. Indersiden og bagsiden er klart guld - men:
Synes du forsiden på uret ligner noget Rolex (tidligt) ville ha udgivet som et - fra deres side af bygget herreur? Uden mærkning af skiven? Og synes du ikke forsiden ligner et andet metal end bagsiden (kan være billedet)?
Synes du kronen - set på forsidebilledet ser ud som noget der er helt oprindeligt armbåndsur (ikke at jeg tror den er oprindelig til lommeur heller)- og
Ville de ha ladet hængslet på bagsiden udføre som du ser det fra forsiden hvis de havde bygget det som herrearmbåndsur fra starten?
Jeg ville nok ikke smide 50 t efter det ud fra det jeg ser - og GÆTTER for det erkender jeg da, at det er

vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)