21-10-2010, 09:16 PM
Glasset har mange ridser, shroud´en er skallet af og har ridser, ligesom lynetten har nogle ordentlige mærker - bl.a. ved kl. 9 og 11. Metalkransen er faktisk bøjet
Jeg kunne godt vælge at beholde uret "autentisk", som man vist pænt ville kalde standen, som den er nu
, men når jeg alligevel vil skifte pakninger, så kan jeg tage resten med. Dette fordi, der jo er tale om en monocoque konstruktion, så hvis man alligevel skal "indenbords", ja så kan man jo lige så godt medtage de øvrige indre dele. Når det så er gjort, så ville en ny lynette og ny shroud jo klæde de øvrige NOS dele ... hvem sagde skruen uden ende
Jeg kan sagtens følge dig, John. Når jeg gør som jeg gør, så skyldes det nok, at jeg har en svaghed for disse store divere fra Seiko. I hine tider, var de jo kunstrueret til at kunne modstå ekstrem brug i det våde element. Når et ur så, som dette ser ud til at have gjort det, har tjent sin herre godt, ja så synes jeg faktisk, at man skylder uret at "betale tilbage". Og hvilken bedre måde at gøre det på, end at gøre det klar til de næste 30 års brug
Jeg kan sagtens følge dig, John. Når jeg gør som jeg gør, så skyldes det nok, at jeg har en svaghed for disse store divere fra Seiko. I hine tider, var de jo kunstrueret til at kunne modstå ekstrem brug i det våde element. Når et ur så, som dette ser ud til at have gjort det, har tjent sin herre godt, ja så synes jeg faktisk, at man skylder uret at "betale tilbage". Og hvilken bedre måde at gøre det på, end at gøre det klar til de næste 30 års brug
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)