09-10-2010, 11:39 PM
Går du 40 år tilbage - og i mindre kendte mærker, kan du brække fjederen. Selv et Omega kaliber 321 fra 1965 holder til næsten alt i optræk. For 30 år siden, hed manuelle ofte "ubreakable mainspring" som del af bagside teksten - Det er mere end vanskeligt at knække sådan en fjeder, som jo rulles op stramt om sig selv, og som "hacker" når den ikke vil længere - Du skal slet ikke behøves bekymre dig om det - bare træk op til du synes den bliver stram, og du har masser af kvalitetstid.
Jeg trækker ofte op både morgen og aften, men det er lidt som at amme (nå ja jeg har ikke prøvet det men ser min dejlige svirgerdatter) - Hyggetid med uret - godnat ur - og - god morgen ur - klar igen - og jeg NYDER fornemmelsen af optrækket, så det er noget klart positivt for mig
vh
Jeg trækker ofte op både morgen og aften, men det er lidt som at amme (nå ja jeg har ikke prøvet det men ser min dejlige svirgerdatter) - Hyggetid med uret - godnat ur - og - god morgen ur - klar igen - og jeg NYDER fornemmelsen af optrækket, så det er noget klart positivt for mig
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)