31-12-2012, 12:13 AM
MichaelSC Skrev:Hej Wenga,
Jeg har selv haft et keramisk ur, et IWC 3786 Flieger Doppelchrono. Min erfaring er at det er EKSTREMT ridsefast. Urkassen var nærmest uforandret, da jeg solgte det, på trods af mange, mange timers brug. Jeg kender en Østriger som sværger til keramiske IWC ure fordi de er så ekstremt ridsefaste. Han vil ikke eje stålure fordi han ødelægger dem i kraft af det job han har, men dyre keramikure går han gerne med på jobbet!
Hvis jeg havde pengene og havde fået blik for et Panerai Ceramica ville jeg ikke tvivle et øjeblik. Et sort/koksgråt keramisk ur er ekstremt smukt og har noget helt særligt over sig.
Det er sandt, at keramikure skal ikke tabes, jeg gjorde det til en vane at tage uret af og på over en sofa, et bord, en seng - jeg tænkte til sidst ikke over det - gjorde det automatisk. Jeg sikrede også uret ved at montere en foldelås på remmen, det gjorde det meget nemmere at tage uret af- og på uden risiko for at det pludselig gled af håndleddet.
Jeg kender én som tabte et keramikur så kassen smadredes, det dækkede hans forsikring heldigvis!
Mht. videresalg så er jeg ikke klar over om 441 er limiteret, det kan have lidt betydning for interessen. Jeg fik solgt mit ur meget hurtigt, meget stor interesse helt fra start, jeg véd dog ikke om det samme vil være tilfældet med 'dit' ur. Der er mange faktorer som spiller ind her.
Her er et foto som er taget kort før jeg solgte uret, det var fuldstændig som nyt.(Jeg savner det ur helt ekstremt!).
Hvis du brænder for det Panerai 441 så køb det, du bliver ikke skuffet!!
Mvh
Michael

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)