30-12-2012, 10:03 PM
For mit vedkommende er det både og... Jeg har ure i samlingen jeg har haft 6-7 år og stadig er super glad for, men har også købt ure ind med samme forventning til keeper-status, hvor fornøjelsen højest varede 2-3 uger. Jeg har modeller jeg ikke ville undvære som AP RO Jumbo og Rolex Daytona ref. 6263, men dukker der bedre eksemplarer op end dem jeg allerede har kan jeg godt sælge ud af keeper'ne. Det er meget sjældent nyere ure jeg har denne keeper følelse for da de jo er lette at finde igen hvis man skulle fortryde. Det er værre med vintage modeller i fin stand som ikke hænger på træerne med mindre man vil betale premium $, hvilket jeg er for nærig til
Økonomien har også begrænsninger for mit vedkommende. Der er masser af fine og komplicerede ure jeg godt gad eje, men desværre er uden for min økonomiske rækkevidde. Så der prioriteres også for mit vedkommende. Om disse 500-1000 k modeller ville skabe mere glæde og fornøjelse aner jeg ikke da jeg aldrig har ejet et sådan ur. Det kommer nok en dag
/Mads
Økonomien har også begrænsninger for mit vedkommende. Der er masser af fine og komplicerede ure jeg godt gad eje, men desværre er uden for min økonomiske rækkevidde. Så der prioriteres også for mit vedkommende. Om disse 500-1000 k modeller ville skabe mere glæde og fornøjelse aner jeg ikke da jeg aldrig har ejet et sådan ur. Det kommer nok en dag
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)