30-12-2012, 09:17 PM
Wenga Skrev:Jeg har i lang tid fulgt med her på dette forum og synes klart at det er det bedste forum her i Danmark :-)Først tak for de rosende ord - de betyder meget når jeg bruger en masse tid på at få det til at køre
Dernæst så har Panerai i en del år været leveringsdygtige i ure af keramik, ligesom andre fabrikanter.
Keramikken er ekstrem ridsefast ifht. andre materialer. Jeg mindes faktisk ikke at have set et keramisk ur med reelle ridser ???
Rammer man imod en dørkarm eller andet ligner det at der er kommet ridser, men det vil vise sig at det ikke er ridser, men derimod materiale fra det man har ramt, som sidder på uret og som kan fjernes.
Jeg har dog ikke nogle personlige erfaringer, så det er udelukkende baseret på hvad jeg har læst og fået fortalt.
Mht. til gensalg, er der nok ikke tvivl om at markedet er mindre for de mere specielle ure, som dette. Dette gør selvfølgelig at et evt. videresalg kræver mere tålmodighed, men indkøbes der til en fornuftig pris, kan jeg ikke forestille mig at det vil være en underskudsforretning.
Når det så er sagt, så er det et super fedt ur IMHO og jeg har selv (mange gange) overvejet et 292 fra Panerai, men det er dog aldrig blevet til noget.
Hvis DU synes uret er fedt og kontanterne brænder i lommen, så er det bare ud over stepperne.
Og husk en masse billeder til os efterfølgende
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)