Information omkring MarineMaster 300 SBDX001
Det glæder mig, Hans Jørgen, at du går i Marinemaster tanker Icon_e_wink Icon_e_smile

I de automatiske Marinemaster ure, både MM300 og den store shroudede Emperor Tuna, tikker Seikos inhouse 8L35 værk. Dette værk er en "neddroslet" version af 9S55 værket, som er at finde i nogle af Grand Seiko Automatic modellerne. 9S55 værket er dekoreret, justeret i 6 positioner og for temperatur. 8L35 værket har ingen dekoration, er justeret i 2 positioner og ikke for temperatur. 9S55 værket justeres til at gå meget præcist fra fabrikken, og Grand Seiko normen er noget strengere end COSC kravene. 8L35 værket har en noget højere tolerance, og er ikke finjusteret ab fabrik. Dette har dog ikke været noget problem for mig, da mine udmærkede urmagere - D´Herrer Halse i Horsens - justerede uret til at gå +1 pr. døgn, da jeg skulle have skiftet pakninger på uret Icon_e_wink

Værket tikker afsted med 28800 BpH, og visernes glidende gang hen over urskiven er en fryd at se på. Værket har en gangreserve på 50 timer og det kan naturligvis håndoptrækkes og har hack funktion. Samlingen af uret forestås af særligt erfarne Seiko urmagere i Japan, og Seiko fremstiller ALT selv, lige fra kasse, lænke og visere over lume materiale til olien, som anvendes i uret. True inhouse, kan man vist godt kalde det Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Hvad skal jeg ellers sige ... nå jo: Fedt ur, hele vejen igennem Icon_e_wink
İmage

9S55 værket i en af Molles Grand Seiko Automatics - tak for billedet til Stefan Icon_e_wink
İmage
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Information omkring MarineMaster 300 SBDX001 - af Joepete_phpbb3_import15783 - 04-10-2010, 10:41 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)