Junkers Poljot cal. 3133 manuel optræk . Med Pics
Valjoux 7733 uden dato og 7734 med dato opstod, da både fremstilling og service, af mange blev anset for dyrt for deres kolonne kronografer - f.eks valjoux 23. De nye var knasthjuls kronografer. De fik stor succes i tresserne.
En gang i halvfjerserne (som jeg husker det - rejser og har ingen notater) - sammen med den generelle quarts krise i Schweiz, stoppede man produktionen og solgte tegninger og maskiner til Rusland - Poljot.

Her har man med de værkstedsmaskiner og tegninger, med fuld ret bygget tilsvarende. Valjoux 7733 blev til 3133 og 7734 til 3134 (dato)

Metallet var klart ringere end det som blev anvendt under Valjoux, finish ikke noget at skrive hjem om - men de virker skam - slet ikke så dårligt. Præcision som for andre ikke så dyre ure fra tresserne og halvfjerserne, men lever man med + 15/-10 sek så kan de oftest justeres til det.

Jeg tror også de har været i rummet med russiske kosmonauter - vist ikke uden for rumskibet - men i rummet - og de er lavet i stort tal også til hær og flåde i Rusland.
Søg valjoux 7733 billeder på nettet og du vil genkende det lige på stedet Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: kaliber 3133 med manuelt optræk. Noget værd ? - af hannover_dk - 29-09-2010, 08:36 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)