29-09-2010, 12:39 AM
Det tror jeg også Kurt gør - Vi ved, fra hans artikkel, at der har været den der omtalte firbensrem - 22 ved uret 16 mm ved spændet - og at den har været i brug tidligt i navitimer tiden.
Vi ved også, fra samme artikkel, at der har været en lænke som vist i den artikkel af KB som Magnum henviser til.
Dertil ved jeg der findes en annonce med en mesh til navitimeren

Endeligt ved vi, at Peter Halse har en - tror jeg ca 1966/67 navitimer med den originale firbens rem.
Her er vist et (endnu et stjålet/lånt fra nettet - håber på tilgivelse i "videnskabens navn"
som kan give indtryk af firbenet med spændet i 16 mm enden
Måske tilgivelse hvis jeg nævner at uret med remmen er til salg hos yorktime.com
Det giver så mindst 3 forskellige - men jeg kan godt forestille mig, at der har været flere?
Det kunne være sjovt hvis Kurt Brøndum kunne sige mere om det.
På de fleste af hans billeder benyttes en blød sort læderrem med ret fine hvide (ikke kridhvide) stikninger - som ser godt ud til uret i alle fald
Vi ved også, fra samme artikkel, at der har været en lænke som vist i den artikkel af KB som Magnum henviser til.
Dertil ved jeg der findes en annonce med en mesh til navitimeren

Endeligt ved vi, at Peter Halse har en - tror jeg ca 1966/67 navitimer med den originale firbens rem.
Her er vist et (endnu et stjålet/lånt fra nettet - håber på tilgivelse i "videnskabens navn"
Det giver så mindst 3 forskellige - men jeg kan godt forestille mig, at der har været flere?
Det kunne være sjovt hvis Kurt Brøndum kunne sige mere om det.
På de fleste af hans billeder benyttes en blød sort læderrem med ret fine hvide (ikke kridhvide) stikninger - som ser godt ud til uret i alle fald
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)