Køb af fysisk guld - erfaringer?
Det er spændende at se om der kommer svar fra nogle af eksperterne - vi har et par der har gjort/eller gør i guld. Jeg tror dog ikke lige de kommer med alle hemmeligheder, for det er et vanskeligt område.

Du kan holde dig til mønter - krugerrands o.l. og enten se om du kan få tilbud, eller købe til markedet. Det sammen med andre standard former, har den fordel at du rimeligt let sælger igen.
Du kan også sætte dig ind i markedet, og se hvad man kan sælge almindeligt guld for (ex 18 K blandet) og så se om du kan købe billigere eller til markedet, hvis du tror på stigninger.
Der vil det være nødvendigt at kunne måle om det er ex 18K (ikke så dyrt udstyr mener jeg).

Du kan også opsøge investeringsforeninger der investerer i guld (jeg ved der er danske med guld og olie blandet - men tror også der er rent guld) men de tager jo noget af kagen, og på up-side - gør de det nemt. Tag noget kendt, Nykredit har noget f.eks. mener jeg

Her er en rimelig god dansk artikel om sagen - Husk - historiske stigninger er ikke garanti for fremtidige Icon_e_biggrin
http://epn.dk/investor/olie/article1909064.ece
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Køb af fysisk guld - erfaringer? - af SDB - 22-09-2010, 10:40 PM
Re: Køb af fysisk guld - erfaringer? - af hannover_dk - 22-09-2010, 11:26 PM
Re: Køb af fysisk guld - erfaringer? - af SDB - 23-09-2010, 11:08 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)