10 musik eksempler som har/haft størst betydning.
RunesS Skrev:
Martin P Skrev:Rockmusik var bare noget helt specielt dengang. Man kan høre det på pladerne, og måden som der spilles. Idag er det meget mere poleret og strømlinet. Dengang var der noget råt og vildt over det, der tiltaler mig på et musikalsk og primitivt niveau. Det giver energi og lyst.

Det er den kvalitet som sand black metal og dødsmetal af den gamle skole har idag... Hvis man skærer alle pengemaskinebandsene væk! Icon_e_smile

Jeg er enig med RunesS Icon_e_biggrin

Og jeg må også erkende, at de plader du nævner, Martin, godt nok står i min samling men det er altså ikke noget der bliver sat på pladespilleren ret tit. I mine ører er nogle af de plader, du nævner, nemlig fra den del af de respektive bands karrierer, hvor det hele blev 'lidt for poppet' til min smag. Det gælder AC-DC, Iron Maiden og Black Sabbath bl. a.
Fra slut-70'erne op gennem 80'erne og lidt ind i 90'erne synes jeg ikke der var ret meget råt og brutalt musik at finde på pladehylderne men man købte jo alligevel når der var nyt fra Iron Maiden, AC-DC, Rainbow, Whitesnake osvosv. Af det mere rå var der - igen i mine ører - 'kun' Mercyful Fate/King Diamond, 'de 4 store', Venom og så lidt obskurt specialimport som bl. a. Celtic Frost, Satan, Trouble, Saint Vitus og Cirith Ungol Icon_e_biggrin
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: 10 musik eksempler som har/haft størst betydning. - af jacob jensen - 11-09-2010, 08:14 PM
Re: 10 musik eksempler som har/haft størst betydning. - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 17-09-2010, 08:15 PM
Re: 10 musik eksempler som har/haft størst betydning. - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 17-09-2010, 08:42 PM
Re: 10 musik eksempler som har/haft størst betydning. - af jewer - 19-09-2010, 02:19 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)