19-09-2010, 12:06 PM
ClausT Skrev:Jeg har før set nogle herinde fra, skrive: "Se DET, var virkelig et ur som er værd at sige tillykke med", i forbindelse med fremvisning af et IWC eller lignende.... Underforstået, at det altså kan blive for billigt og uinteressant..... Skal gerne finde citatet, men er ikke ude på at udstille nogen. Det er dårlig stil
Det kan jo også være, at det underforståede ikke har været tiltænkt - vi kan jo allesammen komme til at bruge formuleringer af og til, hvor utilsigtede betydninger efterfølgende kan indfortolkes, hvis man vil !
Jeg er helt for, at man skal behandle hinanden med respekt og acceptere at andre kan have præferencer og smag, der ikke stemmer overens med ens egne - men på den anden side, så ville det da også være en kedelig udvikling, hvis vi skulle til at veje alle formuleringer og udtalelser på guldvægt, før man trykker på "udfør"
Respekt og "positivisme" går begge veje - det gælder ligeså meget for læseren, ikke at læse ethvert indlæg som et angreb, som det gør for skriveren, at udvise respekt for andres holdninger.
(Claus, du ved naturligvis, at jeg udtaler mig generelt her
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)