JLC Ultra Thin - Underlig gang
Det lyder helt besynderligt! Du skriver bl.a. tik tik..., ligesom en lyd. Der bør kun forekomme lyd når du trækker uret op, ellers er der noget galt med uret, og lyden bør/skal være væsentligt mere "sprød" og jævn end hvad du vil opleve med et Eta værk. Men du skriver når du indstiller tiden??

Viserne "farer" hurtigere (mere friktionsfrit) frem på et værk uden datovisning når du indstiller tiden, da det ikke skal trække datokransen med, så muligvis er det det som du oplever som at det hopper derudaf, i forhold til den kraft du selv anvender når du stiller et ur med dato? Under alle omstændigheder skal timeviser og minutviser følges jævnt.

Der var for nyligt en tråd om et Lange ur, hvor minutviseren hoppede i intervaller når det gik, men skyldes en særlig konstruktion for at håndtere det enorme tryk som optræksfjederen afgiver.

Hvis jeg forstår dig korrekt, så siger du at minutviseren flytter sig jævnt fremad, men timeviseren står af og til stille, hvorefter at den tager et kvantespring og på en omgang passer pengene igen.

Hvis ovenstående er korrekt forstået, så er der noget galt med uret, formodentlig en knækket tand kunne jeg forestille mig.
Svar

Beskeder i denne tråd
JLC Ultra Thin - Underlig gang - af JAH - 18-09-2010, 06:39 PM
Re: JLC Ultra Thin - Underlig gang - af makita - 19-09-2010, 01:31 AM
Re: JLC Ultra Thin - Underlig gang - af JAH - 19-09-2010, 05:39 AM
Re: JLC Ultra Thin - Underlig gang - af Stinger - 19-09-2010, 12:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)