18-09-2010, 11:53 PM
Tage Reinhardt Skrev:Spørgsmålet til jer:Ja, hvis ikke jeg sad på et hotel i Grønland, ville jeg fare ud og tage en masse billeder, bare på at bringe yderligere motivation ind i ligningen
Jeg har nu læst de gamle tråde om AP Royal Oak Off Shore.
Jeg har tidligere tænkt at den rå stil var et "no-go", men til min store overraskelse er jeg blevet nyforelsket i Safari modellen (se bl.a. Kim T's mange billeder).
Uret vil for mig være til business - ikke et toolwatch - og mit spørgsmål er:
Hvad siger omverdenen/den gode smag til at rende rundt med et sådant ur? (Jeg har også set forsiden på Brian Sandbergs bog.)
Skal jeg spare for at blive ejer eller skal jeg slå forelskelsen ihjel og holde fast i at jeg er "Rolex & IWC"-mand?
JEG synes på ingen måde, der er problemer med at bruge uret til business. Udtrykket kan også ændres en del med et hurtigt remskift.
Jeg hænger dog fast i gummiremmen, da den er super lækker.
Jeg havde ellers tænkt, at det kun skulle være en sommer ting, men har den stadig på uret
Jeg har ikke fået en eneste negativ kommentar.
Jeg har fået et par enkelte fra ikke "urfolk" som bare synes det var et flot ur.
Derimod får uret meget ros fra "urfolk" og det er jo altid rart.
Har du prøvet det ?
Billeder snyder, og du SKAL prøve det irl, før du bestemmer dig for, om du er en AP mand eller ej
Det der først og fremmest tiltaler mig ved uret, er designet.
Derefter den tid, erfaring og håndværk der ligger i det.
Historien om Royal Oak modellen er også meget sjov.
Man kan sige meget om værket, og det er der mange der gør
Min model er med det værk som er JLC baseret og med et DD modul.
De nye i dag er med et 100 % inhouse udviklet AP værk og stadig med DD modul.
Begge løsninger er i top, og der er ikke gået på kompromis IMHO.
Nogle kan ikke lide at datoen ligger dybt (pga. modul løsningen) men jeg synes at dybden ser fint ud.
Forstørrelsen ligger i skiven og ikke i glasset, hvilket er ret sejt IMHO.
Som jeg tidligere har nævnt, så købte jeg uret, på trods af modulløsningen og ikke på grund af denne.
Afslutningsvis vil jeg sige at det er et virkelig fedt ur, som jeg ikke ville have været foruden
(overvejer dog et skift)
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)