16-09-2010, 04:21 PM
JAH Skrev:Jeg har en fasination af manchetknapper, ure, penne etc som har lidt historie.Jeg forstår fascinationen - men til spørgsmålet om at få lavet en kopi af en par originale Hitler ellerKim Il Sung manchetkpapper med hagekors e.l. må jeg melde pas. Det spændende kan være det originale, en hjemmegjort kopi med hagekors synes jeg er i en helt anden boldgade. Dels misser det pointet, dels ja - det er da klart en kopi i urforstand. Tag en IWC sag - få kopieret skiven fra en WW2 IWC osv - den ville da aldrig trække i samlerkredse.
Hvad er i oevrigt jeres syn paa at faa lavet et par manchetknapper som ligner originalerne hos en soelvsmed - Er det kopi i "kopi-urs" forstand? Hitler og Kim Il Sung sagsoeger jo ikke nogle for at bruge deres "brand" gaar jeg ud fra...
/JAH
Bliv ved det originale - selv om det sikkert er svært at finde. Pas på kopier i øvrigt - Hitler og Sadam Hussein skulle vist ha haft 20.000 ure og penne, hvis de der ses til salg alle skulle ha været deres - men der kan du sikkert dit stof.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)