11-09-2010, 10:32 PM
Sløjdlæreren Skrev:Og netop dette sidste indlæg blev dråben, der fik bægeret til at flyde over...
Hvor arrogant kan man lige være uden selv at vide det???
Hvordan kan I overhovedet undre jer over, at folk spørger om jeres Rolex ure er ægte...!!!???
Rolex ure koster vel ofte det samme, som en gennemsnits hr og fru Danmark får udbetalt til sammen over flere måneder og alligevel opfatter I højrøvede Rolex-ejere som "JAH" det som et latterligt spørgsmål at stille om uret, der for mange mennesker er helt uopnåeligt, nu også er ægte!!!
Indlægget startede med at novicer begynder og belære jer ur-genier - ja, dét kan næppe lade sig gøre; men "hvis DU ikke kan se forskel, saa kan DU jo vaere ligeglad". Saa stikker de fleste snablen ind igen..."
Uha! Du har en dårlig indstilling til andre!!!
Det handler meget om hvordan der bliver spurgt. Som de siger på engelsk: Its a two-way street.
En ting er et ærligt spørgsmål om det er ægte, det skal også besvares værdigt.
Dem som har prøvet de forskellige tumper som spørger meget nedværdigende, der kan jeg godt forstå man ikke har den store tålmodighed til at svare ordentligt. Når man har prøvet den type nogle gange, så bliver man lidt træt af dem.
Når folk spørger mig, så plejer jeg at svare med et kort "ja". Ingen grund til at gøre mere ud af det, medmindre folk har en oprigtig interesse.
Alle kender nok den altvidende uvidende person, der elsker at tale om sin "viden". Den type bliver de fleste hurtigt trætte af, da samtalen egentlig kun handler om dem, og ikke en meningsudveksling.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)