31-08-2010, 11:58 AM
Jeg kunne godt skrive en lang smøre, men vælger at lade være, da "Stinger" sagde det hele IMHO
At søge væk, fordi der ikke er nok vintage herinde ville være skørt. Men man kan jo også deltage aktivt flere steder
Hvis man ønsker mere vintagesnak, er det jo bare med at komme igang
Og hvis spørgsmålene kommer, så kommer folk også på banen med svarene.
Jeg læser altid med på sidelinien, men skriver ikke i disse tråde, fordi jeg ikke har nogen "brugbar" vintage viden.
Stinger Skrev:Forumet er hvad vi andre gør det til - og det er HELT FINT!
Det kan godt være at der er en overvægt af mere "hyggelig barsnak" end endeløse udredninger og copy-paste fra wikipedia om en bestemt olie urmageren bruger. Men det skal man ikke lave om på. Lad nu blot forumet bevæge sig i den retning brugerne selv er med til at udpege med deres bidrag.
Man kan ikke påtvinge alle at skrive mere "hardcore horologi".
Jeg ser forumet som et fristed hvor urfolk snakker om deres ure, urdrømme, hverdag og andre uroplevelser. Jeg ser det IKKE som en database hvor vi med autistisk præcision skal stå standby og kun svare på tråde om detaljer i horologien.
Skænderierne, de skal væk. Men bare fordi "eliten" ikke føler sig stimuleret ordenligt skal de mere lette urtråde ikke slettes.
Så, fjern skænderier men lad det nu ellers gå sin gang.
At søge væk, fordi der ikke er nok vintage herinde ville være skørt. Men man kan jo også deltage aktivt flere steder
Hvis man ønsker mere vintagesnak, er det jo bare med at komme igang
Og hvis spørgsmålene kommer, så kommer folk også på banen med svarene.
Jeg læser altid med på sidelinien, men skriver ikke i disse tråde, fordi jeg ikke har nogen "brugbar" vintage viden.
Baun Skrev:TDN Skrev:Hej!
Jeg må indrømme jeg overvejer at finde et andet forum med mere eksakt viden om vintage ure. Jeg føler lidt at det er de samme par stykker der pligtsvarer når jeg spørger om noget. Jeg vil gerne kunne spørge om lidt mere nørdede ting. Jeg følger dagligt med i forummet og må indrømme jeg synes lidt at det er et forum hvor man viser nyanskaffelser frem og skal have anerkendelse for det. Nye ure siger mig ikke ret meget. Jeg fortrækker jagten på et vintage, finde et flot ur eller sjældent, lave et godt køb osv. Der skal være selvfølgelig vær plads til alle. Men omkring vintage ure savner jeg mere diskution og nogle flere der har lyst til at bidrage med viden, teknisk, historisk, og da jeg heller ikke gider at være en belastning for de få der svarer, kunne det være man skulle finde et andet forum.
Mvh.
Thomas
En belastning bliver det nu aldrig!
Tværtimod er gode spørgsmål jo netop starten på mange gode tråde - so keep up the good spirit! Det er også plads til Vintage urnørderi. Især da Omega![]()
Jeg savner lidt at Loncar og Speedy svarer mere - de ved en masse....
vh Baun
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)