Lommeur hjælp søges.
Finetime Skrev:Sorry glemte lige at skrive det skal være vintage. Hvor kan man tage hen til for at kikke på en,,,, opgaven skal løses inden lørdag.

Hannover skal det være Omega, IWC eller Zenith?
Omega har mange standard værker, IWC og Zenith generelt klart bedre i vintage - lige som de amerikanske railrow-grade. Du kan dog sagtens få flot Omega også - men der skal du altså se på værket - stenleje eller - skruede chatoner osv.
Hold også øje med skiverne generelt. De er ofte emalje eller porcelæn. De kan ha hairlines - chips - og den kan være med fyldninger som skjuler afsslag osv. Få gerne lige glasset af (superlet på gamle lommeure generelt) ofte er afskalningerne i kanten af skiven, når urmagere har pillet værk og maskine ud.

Hvor - ja Ebay ha meget, men det er jo svært at vurdere, og tidspresset duer jo heller ikke. Jeg ved jo de ved hvor Krognos ligger - vi mødtes vel dernede - ring og hør Jørgen hvad han har, han plejer at ha en del pænt. Jeg så han købte/byttede sig til et lækkert IWC for godt nok ret lang tid siden, men det er i alle fald en mulighed. Han har nok mere end Bo Mølbak, men ring dog ogå hør ham også.

Og så er vi jo lidt spændte, hvad nu lørdag - loge - kjole og hvidt fest - eller Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Lommeur hjælp søges. - af Finetime - 30-08-2010, 10:48 PM
Re: Lommeur hjælp søges. - af hannover_dk - 30-08-2010, 11:00 PM
Re: Lommeur hjælp søges. - af Finetime - 30-08-2010, 11:15 PM
Re: Lommeur hjælp søges. - af hannover_dk - 30-08-2010, 11:21 PM
Re: Lommeur hjælp søges. - af Finetime - 30-08-2010, 11:31 PM
Re: Lommeur hjælp søges. - af bjorn_e58 - 31-08-2010, 10:23 AM
Re: Lommeur hjælp søges. - af Finetime - 31-08-2010, 09:28 PM
Re: Lommeur hjælp søges. - af hannover_dk - 31-08-2010, 09:35 PM
Re: Lommeur hjælp søges. - af Finetime - 31-08-2010, 09:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)