30-08-2010, 10:03 AM
Det er dansk mentalitet at undvige moms og betale så lidt for varen som muligt. Og du har 100% ret - de store luksus forretninger i KBH lever primært af eksport.
FH
ps. Hvis man vil se ringe service så smut over i LV og bliv forulempet af wanna-be rockstars aka. salgs assistenter med IQ under stuetemperatur.
FH
ps. Hvis man vil se ringe service så smut over i LV og bliv forulempet af wanna-be rockstars aka. salgs assistenter med IQ under stuetemperatur.
Søder Skrev:Hvad angår japanernes vigtighed.
Så er de blevet en vigtig del for butikker som Klarlund, i og med at flere og flere danskere vælger at spare pengene og køber deres produkter i udlandet, for at snyde med moms. Så Klarlund lever af deres turister, for det er bestemt ikke danske kunder der ligger de fleste penge der. Det er desværre kommet dertil, at uden turisterne kunne de store brands og butikker som Klarlund ikke fungerer i Danmark.
Ja – 90minutter er lang tid at vente, uden tvivl. Jeg ved da med mig selv, at hvis en ekspedient forlod mig for at orienterer en anden kunde, imens jeg overvejede at købe for et stort beløb i hundrede tusind klassen, så ville jeg da nok blive lidt knotten. Lige netop fordi at det derfor vil virke som om at det bare handlede om at rulle penge ind. Hvis der er en håndfuld japanere i sådan en butik som Klarlund, skal man nok forvente at det tager tid – om ikke andet, så må man ligge sine penge ved en af den håndfuld Rolex forhandlere som er i København, også er Klarlund bare gået glip af 70.000.
Held og lykke med købet.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)