28-08-2010, 02:35 PM
Martin P Skrev:Morten G. Skrev:Har lige nydt et glas rødvin – arbejder på nr. 2. Og efter at have læst tråden her – kom jeg til at tænke på følgende fra gamle dage.
Jeg gik ind i en tøjforretning i fødebyen Horsens. Kom til at vente 10 minutter – der var travlt. Det er ok! Min tur nærmer sig. Ejeren siger farvel til en kunde går mig i møde – går forbi mig, til en anden kunde der kom ind efter mig, tydeligvis en ven, familie eller logebror og betjener ham i stedet.
Besøgte et stormagasin i Paris i maj. Vil købe mig en aftershave til 40 Euro. Betjeningen en arrogant gut der var så ubehagelig, at selv min søn på 11 kommenterede det.
Gik ind til en af de lokale Rolex forhandlere her i byen (Luxembourg). Blev af samtlige personaler målt og vejet. Ret kold stemning. Da de så, at jeg skulle have hjælp med mit Rolex blev de mere imødekommende. Jeg havde jo et Rolex! Stemningen ændrede sig tydeligvis. Men jeg havde selvfølgelig heller ikke jakkesæt på. Kun shorts og de hvide ben.
Mine eksempler kunne vise at vi har forskellige grænser for, hvad dårlig betjening er. Ovenstående er mine.
Regards
Morten
Respekt, Morten. Jeg har godt nok noget kortere tolerance end det der, og jeg anser mig selv som værende forholdsvis fornuftig.
Man støder ind i mine af de typer der. Specielt indenfor min tidligere branche, telemarketing. Folk der er absolut ligeglade med at give en kunde en god oplevelse. Når man så tilfører en god blanding af provisionslønning, umodenhed og en knivspids mangel på situationsfornemmelse, så har man sælgere fra helvede.
TT: Som andre siger. Godt at se at Klarlund har travlt i disse tider. Dog mener jeg personligt at en af sælgerne bør have henvendt sig til dig, anerkendt din tilstedeværelse og informeret dig om evt ventetid/mulighed for kaffe el. lign. Men når der er stress på, kan det være svært at bevare overblik.
Jeg ved ikke om jeg er speciel tolerant. Jeg prøver at skelne mellem travlhed og den mangel på opmærksomhed det kan medføre og en decideret uforskammethed som mine små eksempler skulle illustrere.
Ja også handler det jo nok om forventninger der ikke bliver indfriet. 70K der brænder i lommen og gode anmeldelser af en butik.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)