27-08-2010, 03:55 PM
HG Skrev:Hvis man som sælger, bemærker kunden, med et smil eller et lille nik, kan kunden vente meget længe. Måske ikke i 90min. men relativt længe.
Hvis man som sælger oplever at den kunden man er i gang med pt, tager lidt længere tid end man tror at de næste kunder vil/kan vente, bør man som sælger sige til de kunder man har gang i: Lige et øjeblik og kontakte de/den ventede kunde® og gøre opmærksom på at denne ekspedition tager lidt længere tid, men jeg er der lige så snart at jeg er færdig.
DET værste en kunde kan opleve er at føle sig OVERSES.
Kun dårlige sælger og sælger med meget lidt erfaring har ikke overskud til at have overblik!
Jeg må desværre erkende at der er SÅ mange dårlige sælger i det ganske land. Årsagen er vi ikke vil betale for varen (og servicen) og handler mere og mere på nettet. Derfor tjener butikkerne heller ikke det de skal og kan derfor ikke aflønne og uddanne personalet ordenligt!
Altså - det er vores egen skyld at vi får de dårlige oplevelser.
Nå, det var et surt opstød, men man får ikke den service som man fik før i tiden.
Det var en general betragtning. Der er NATURLIGVIS masser af gode sælgere derude og MASSER af gode kunder der gerne vil betale for den personlige oplevelse. Desværre er mængden af dårlige oplevelser overskyggende.
Jeg har kun besøgt Klarlund en gang, og har i den forbindelse INTET at klage over.
God weekend
Takker HG er helt enig
Claus du kan ikke seriøst mene at du ville forvente den samme service hvis du stod foran klarlund som i den lokale netto,der er og skal være forskel
alt andet ville da være mærkeligt selvom de begge lever af kunderne
Jeg ville nok også have ringet i forvejen hvis jeg stod og skulle bruge 70k i en urbutik Kim er enig med dig i at hvis alle kan læse tråden så er det cool
da man så har alle muligheder for at danne sin egen mening
Men jeg kan godt får fornemmelsen af at de erklæret good guys/girls lever lidt overbeskyttet herinde
og det syntes jeg ikke der er nogle grund til så længe det er sobert kan der jo sagtens komme noget godt ud af kritik.
Det er da for langt ude at lægge fejlen over på kunden når det eneste han har gjort er at gå ind i en urbutik med 70k i lomme for at købe sig et nyt ur
det ændre nok så mange japanere og kinesere ikke på,ellers så læs HGs indlæg igen der er et par guldkorn om god service
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)