23-08-2010, 09:57 PM
tex Skrev:Hej.
Nu har jeg læst meget herinde men jeg har ikke kunne finde hoved eller hale i jeres ur-hjælp samt jo meget jeg læser jo mere indviklet bliver det at købe ur.
Jeg har kigget på Omega dykkerur som nu er udgået men sælges herinde brugt til svingende priser og svingende nypriser. Så var mit valg et speedmaster fordi historien tiltalte mig men da uret vandtætheden er måske og måske ikke ønsker jeg ikke at bruge penge på noget som muligvis kan ødelægges ved vand.
Jeg ønsker mig et ur som kan holde prisen nogenlunde og derfor ønsker jeg lidt hjælp fra jer.
Det skal være et rolex eller Omega vandtæt og ikke en reduceret model. Det skal være automatik.
Når man forsøger at finde et ur herinde så kan man læse at det skal være en bestemt type urværk for det er ok og holder prisen men det er her jeg er helt lost.
Jeg kan ikke finde ud af modeltyper, urværk-nummer, årgang, og jeg ender sku med at købe et fedt ur men med et slidt urværk og som er lavet af ler og klister til en pris dobbelt så meget som det er værd.
Så hvad skal jeg kigge efter
eks. Jeg var inde hos en forhandler og kigge på et rolex GMT det som i kalder pepsi så langt så godt.
Men den type var med stifthuller men så helt ny ud til en pris af Kr. 32.500 ny pris var 42.500 ingen kasse men det betød ikke nogen sagde sælger de stod inde for uret. Der var skiftet glas og krone samt lavet eftersyn på uret.
For mig var det lidt dyrt men hvis jeg havde købt det var jeg ikke sikker på om det var en dårlig handel.
Jeg har brug for en god handel eller få hjælp til en god handel
Kan i hjælpe mig.
HEj og velkomme til
hvis du vil købe et ur der holder prisen er det nok Rolex. den gl Gmt til 32500 uden box er alt for dyrt ! du kan jo købe det nye model GMT for 33-36000 med box og papir
jeg vil nok kigge på salgs siden her.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)