Præcision og winder
Interessant. Umiddelbart er forskellen jo enkel. Du var i London og uret overnattede vel ved at ligge fladt på natbordet. Det at du trak det op, burde ikke ha nogen betydning.

Nu sidder det i en winder = bliver bevæget i forskellige positioner, hvor lejerne kører lidt mere skævt end når det ligger fladt.
Det burde ikke gøre den kæmpe forskel du oplever. I London uden winder, under eller på 1 sek om dagen (vildet flot rent faktisk) og nu 15 sek om dagen i afvigelse (absolut ikke flot).

Du må, hvis du ikke bare vil ha det justeret, ud og eksperimentere lidt for os alle.

Start med en uge, samme mønster som London, træk op, og lade det sove fladt. Kommer du så tilbage til London tilstande med ca 1 sek per dag eller i alle fald, noget der er væsentligt bedre end de 15 sek i afvigelse pr dag?

Så kan du jo tage en uge i winder, men hvor du, som i London trækker det op, inden det kommer i winder. Eneste forskel jeg kan ser er, hvis winderen rent faktisk ikke fungere med uret, og ikke trækker det op, så får du jo en mere spændt fjeder ved at trække op. Hvad giver det så for resultat.

Endeligt uge 3 tilbage til som nu, i winder om natten uden optræk, og har du så igen 15 sek per dag?

Det kunne være sjovt at se, om det virkeligt kan gøre en forskel.

Et helt andet bud kunne være, at uret mellem London og København har fået et slag eller anden påvirkning (tror vel ikke at det at du har stillet det en time har nogen som helst betydning) Det kan naturligvis være, men det ved du jo hvis du gider lave 3 ugers testen.

Hvis virkeligt en winder om natten kan få uret fra en præcision på1 sek og over til 15 sek, vil det være overraskende, men ???

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Præcision og winder - af Sociologen - 21-08-2010, 12:21 PM
Re: Præcision og winder - af hannover_dk - 21-08-2010, 12:42 PM
Re: Præcision og winder - af Sociologen - 21-08-2010, 03:40 PM
Re: Præcision og winder - af Kim T - 21-08-2010, 03:58 PM
Re: Præcision og winder - af Sociologen - 31-08-2010, 08:03 AM
Re: Præcision og winder - af rolexson - 31-08-2010, 09:22 PM
Re: Præcision og winder - af olsen - 03-09-2010, 11:23 AM
Re: Præcision og winder - af Sociologen - 03-09-2010, 12:31 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)