Hjælp, jeg er forelsket! (i et Seiko ur)
blue Skrev:
hannover_dk Skrev:Hvis det er uden for EU - husk moms/told ca 33%
Det er lidt højt sat. Man betaler 25 % i moms og 4,5 % i told, men man kan max. komme til at betale 0,8 euro i told, så reelt er det kun momsen man skal regne med. Altså 25 % plus et fortoldningsgebyr i omegnen af 160 kr. Det er sådan jeg har forstået reglerne.
Den med max 0,8 euro eller 8 kr i told uanset max værdi - har jeg da aldrig været ude for før i alle fald. Det lyder heller ikke korrekt vel? I så fald har de snydt mig ofte Icon_razz

Tolden er vist ikke engang identisk fra alle lande uden for EU (og jo heller ikke på alle varer, men vi taler jo ure Icon_e_smile ), men jeg er usikker. Jeg er ret sikker på told kan være over 8 dkk, så 4,5% told generelt + 25% moms (begge dele af prisen + fragt) giver i sig selv lige over + 30% (104,5 +25% - moms beregnes efter moms) og dertil gebyr - som også kan svinge, 160 kr jep - men det kan også være højere.

I alle fald 30% - men som tommelfingerregel, vil jeg holde på de 33% så man ikke skuffes.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hjælp, jeg er forelsket! (i et Seiko ur) - af Tukjær - 03-08-2010, 10:14 PM
Re: Hjælp, jeg er forelsket! (i et Seiko ur) - af Tukjær - 03-08-2010, 10:18 PM
Re: Hjælp, jeg er forelsket! (i et Seiko ur) - af hannover_dk - 13-08-2010, 11:28 PM
Re: Hjælp, jeg er forelsket! (i et Seiko ur) - af Tukjær - 20-08-2010, 10:06 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)