09-08-2010, 11:40 AM
Len Skrev:jeg tror ikke du ser ikke nogen til salg for feks 18 K incl papirer fra dette årtusinde, så tror du at man taber særligt meget hvis man køber til 20 K feksNej jeg tror ikke man taber det store hvis man får den til 20 k. JoePetes argument var vist bare, at når man ofte ser DEALERS ha den omkring de 20 - så må de jo trods alt ha købt det af nogen - og de personer må jo så ha solgt til 16-17?? for at sælger/dealer skal tjene lidt på sagen - og der må vel ligge et tab for den der har solgt den til ham.![]()
Alt er jo relativt, men hvis man taber feks 10% i forhold til det man gav for det er det i mine øjne ok....
Men forvent ikke at tjene penge på at købe dit ur, så køb naturligvis det du selv synes bedst om .
Jeg tror du har ret at går man direkte kan man få tæt på sine 20 igen hvis standen er helt uændret - men det er ofte lidt mere besværligt hvis man ikke har solgt før - og jeg tror også du har ret i at tabet så kan være 10-15% max, hvilket er relativt lidt.
Kun meget få dygtige/heldige, kan over længere tid skifte ure ud -sælge/købe, uden der ryger lidt penge af i svinget men en 14060 er nok noget af det mest værdifaste man kan rode sig ud i
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)