Solskinsbilleder på en regnvejrsdag (ny Oris & custom rem)
Besluttede mig for noget tid siden for at sælge min GMT IIc. Årsagen var, at jeg simpelthen var ræd for at gøre det ondt. Jeg er af den holdning at mine ure skal bruges uden særligt hensyn.
Og når jeg så finder mig selv stående i flere situationer hvor jeg er bange for at det kommer til skade (f.eks. ved at skvatte på cykel), så dur det jo ikke (for mig).

På min rejse til nedenstående ur, var jeg forbi en Eterna Kontiki XXL. Et super lækkert ur, men i sidste ende blev det dømt for stort til mit lille 16cm håndled.

Omsider blev det altså til dette, som skal kæmpe om arm tid med min Schumi Speedmaster.

Remmen (strudseben) har jeg fået lavet af Aaron, fra http://Combat-Straps.com (god fyr!).

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Det er mit første Oris, mit første titanium, og mit første hvor alle visere har hver sin skive. Alt i alt et super lækkert ur, med en god finish og feeling. Kassen er 44mm på det tykkeste sted, men lynetten er kun 41mm, så den syner mindre. Titanium holder vægtet nede, cirka svarende til et dress-ur.

Originalt medfølger både lænke (titanium), og gummirem med foldespænde. Herudover et sæt værktøj og en dykkerlygte.
Efter en hurtig justering hos Krognos går det +/- 2 sek. pr. døgn, så det modificerede 2836 værk fejler heller ikke noget.

I det hele taget et flot og specielt ur, som føles meget lækkert at bære...
Svar

Beskeder i denne tråd
Solskinsbilleder på en regnvejrsdag (ny Oris & custom rem) - af Claus_K - 08-08-2010, 02:56 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)