Dyre highend replica ure - findes de!?
#35
jeg er helt klart enig i at det er upassende at tilbyde at sælge sine replikaer herinde, det er jo helt klart ikke nødvendigt, da en firårig kan skaffe sig adgang til disse, ved at bruge 15 minutter på nettet, så kan det vist ikke anses for en hjælp at blive tilbudt dem. men det er interessant at læse alle folks meninger om netop dette emne. primært må jeg sige at afstandstagen fra fake varer, i sin fornuftige version, må være baseret på etik i forhold til varemærke kopiering. selvfølgelig ligger kopi og ægte varer ofte så langt fra hinanden, at der ingen sammenligning er, men der hvor de to varer virkelig ligner hinanden i udseende og funktion, taler vi vel om en udelukkende principiel holdning. det respekterer jeg fuldt ud. jeg syns dog alligevel at der er lidt malurt i bægeret der hvor vores økonomi står nu. de europæiske urfabrikanter har helt ærligt aldrig haft gunstigere forhold end de sidste 10 år, mht teknologiske redskaber. fremstilling af high end ure er blevet lettere. de "billigere" ure under hvert brand indeholder indkøbte urværker. få ure indeholder in house movements! de der kaldes in house er endda sommetider modificerede eta værker. alligevel fastholder europæiske urfabrikanter priser og endda over tid prisstigninger. det er udelukkende efterspørgsel der hæver disse priser, absolut ikke omstændighederne ved fremstilling af et standard 7750 ur. det er selvfølgeligt klart at disse fabrikanter er i deres gode ret til at tage hvilken som helst pris for deres produkt. alligevel er det heller ikke så mærkeligt at både kinesiske proiducenter og kunder (globalt set) synes at det er spændende at udfordre disse europæiske urhuse. det er en realitet der eksisterer. man kan have en masse holdninger om fjenden, men det er nu alligevel nogle gange en god ide at analysere fjendens angreb, for så at spørge sig selv om man er god nok selv.

jeg prøver virkelig ikke a hidse nogen op med dette indlæg. jeg har stor respekt for forumet, men da jeg faldt over denne tråd syns jeg ærligt talt at der var flere gæt og ævl, end egentlig viden om emnet. fælles for alle os urtosser er at den ægte vare er det ultimative.
husk
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af jacob jensen - 05-08-2010, 12:19 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af jacob jensen - 05-08-2010, 12:56 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af Mr. Korsbek! - 05-08-2010, 06:30 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af MortenKN - 05-08-2010, 07:09 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af Tukjær - 05-08-2010, 08:20 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af Rolex COMEX - 06-08-2010, 09:19 AM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af jacob jensen - 06-08-2010, 10:15 AM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af Mr. Korsbek! - 06-08-2010, 11:00 AM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af Tukjær - 06-08-2010, 11:05 AM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af jacob jensen - 06-08-2010, 11:31 AM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af Mr. Korsbek! - 06-08-2010, 12:24 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af jacob jensen - 06-08-2010, 04:36 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af trk - 06-08-2010, 05:53 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af Mr. Korsbek! - 06-08-2010, 08:02 PM
Re: Dyre highend replica ure - findes de!? - af jacob jensen - 06-08-2010, 09:20 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)