Rolex "rød" Sub - mit første ur
Først tillykke med dit ur, det er et RIGTIG fint Submariner, og som du selv skriver er det en "red sub" som er i ret høj kurs.

Der er RIGTIG mange ting der spille ind på prisen af sådan et ur som du har.

Hvis du har boks og papirer til uret stiger prisen med 15.000-20.000 kr.

Dit ur er med ft før m angivelse (den "mindst" værdifulde af typerne, de første havde m før ft, og trækker lidt højere priser).

Det ser også ud til at lynette indlæg og perlen er skiftet til luminova og desværre ikke de oprindelige som ældes og bliver rav farvede, dette trække også ned på uret. Ud fra dit billede ser viserne også ud til at være i luminova også et minus i prisen.

Skivens generelle stand kan jeg ikke vurdere ud fra dit "dårlige" billede. Jeg syntes skiven ser MEGET hvid ud, dette kan måske skyldes at den er skiftet under et service, hvis dette er tilfældet, trækker det meget ned i prisen.

Hvis du ikke har boks og papirer vil jeg vurdere prisen på dit ur til et sted mellem 35.000-45.000 kr. Hvis du har boks og papirer så kan du lægge 15.000 oven i prisen.

Men et lækkert ur, som kun vil stige, og som din søn vil blive MEGET glad for at få en gang.

MVH

Jacob
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Rolex "rød" Sub - mit første ur - af Jacob K_phpbb3_import15709 - 06-08-2010, 02:06 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)