Mit første Rolex - Submariner 16610
gmt-geek Skrev:Rolex ide med en GMT funktion, var vel at lave et ur, der kunne vise tiden i 2 forskellige tids zoner - hele pilot(Pan am konceptet) og deraf med den drejelige lynette!
Man brugte GMT betegnelsen fordi det på den tid var den generelle subjektive opfattelse at den internationale tidslinie lå i Greenwich og dermed GMT tid = hjemmetid!

Explorer II blev lavet af en anden simpel årsag, og det var ikke for at vise tiden 2 forskellige steder på jorden, men at gøre det nemmere for huleforskere at kunne kende forskel på nat og dag når de havde tåget rundt under jorden i mange dage! Deraf iøvrigt også farven på 24 timers viseren!!

Om min historie så er en god historie eller afspejler virkeligheden er op til folk selv at vurdere!
Den afspejler skam virkeligheden.
Jeg kan slet ikke se vi er spor uenige. Begge ure har GMT - Men det ene HEDDER GMT i Rolex regi, og det andet Explorer
Jeg tror ikke jeg forstår den med farven på 24 timers viseren for at vise dag og nat - men er enig i, at med et ur med 24 timers viser, kan man se dag og nat.
Det er jo samme i GMT pepsi - hvor man netop med kransen kan se, om 24 timers viseren er i det sorte nat område eller det røde dagområde

Men ellers - jeg kan ikke se andet end vi er helt enige. Mit indlag var bare fordi trådstarter skev han havde købt en Rolex GMT Explorer - og det kan skabe lidt tvivl, så jeg skelner mellem de to modeller - EN GMT og EN anden Explorer bare
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Mit første Rolex - Submariner 16610 - af UlrikB - 01-08-2010, 10:36 PM
Re: Mit første Rolex - GMT Master II - af UlrikB - 03-08-2010, 11:06 PM
Re: Mit første Rolex - GMT Explorer II - af hannover_dk - 04-08-2010, 07:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)