Overvejer vintage Omega i rosaguld med sort skive
Brunsgaard Skrev:Mange tak for jeres hurtige og gode input Icon_e_biggrin

Jeg har kigget salgsannoncer her på siden, søgt på eBay, læst lidt mere historie - og jeg kan helt klart bedst lide Constellations design og historie B)

Jeg har søgt på Omegas vintage-site og har fundet to modeller der kan fåes i solid rødguld eller rødguldkasket på stål - om som ikke har dato, hvilket jeg umiddelbart ikke er interesseret i, da jeg godt kan lide symmetri i et ur:
- CE 167.005 (14K pink goldcap on stainless steel, dial; "Pie pan" type, with hand-rivetted gold hour markers and "Dauphine" gold hands)
- BB 167.0021 (18K solid pink gold, dial: different types available, with gold "index" hour markers and gold "stick" hands)

Jeg kan se at førstnævnte kan fåes med sort dial, men jeg er i tvivl om andennævnte kan, samt om der er andre Constellation ure, der opfylder samme kriterier - nogen der kan hjælpe? Icon_e_smile

Hej B
Der findes ure med sort skive, men som det er skrevet af andre er de sjældne, og hvis de findes ofte i dårlig stand. Mange af dem der sælges er nylavede/malede. Men ok hvis du ikke går efter orginalitet er det underordnet (værre med os andre Icon_e_biggrin )

De referencer du nævner findes sandsynligvis med sort dial, men nok svære at finde. Har lige lavet lidt søgning uden held.

En anden mulighed kunne være denne: eBay item: 140433368624, som er en OMEGA 9K SEAMASTER 600 PINK GOLD
Eller denne: eBay ytem: 370297065570, som er en ref 135.011 med caliber 601 manuel. Dialen virker dog ny..
Eller endnu bedre (igen cal 601 der bare kører derudaf Icon_e_biggrin ) 360107679604

Der er bare at søge lidt Icon_smil

Men jeg ville nok ikke gå over 10k..

MVH Hans Jørgen
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Overvejer vintage Omega i rosaguld med sort skive - af Hans Jørgen - 04-08-2010, 04:33 PM
Re: Overvejer vintage Omega i rosaguld med sort skive - af Tukjær - 09-08-2010, 10:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)