04-08-2010, 04:33 PM
Brunsgaard Skrev:Mange tak for jeres hurtige og gode input
Jeg har kigget salgsannoncer her på siden, søgt på eBay, læst lidt mere historie - og jeg kan helt klart bedst lide Constellations design og historie B)
Jeg har søgt på Omegas vintage-site og har fundet to modeller der kan fåes i solid rødguld eller rødguldkasket på stål - om som ikke har dato, hvilket jeg umiddelbart ikke er interesseret i, da jeg godt kan lide symmetri i et ur:
- CE 167.005 (14K pink goldcap on stainless steel, dial; "Pie pan" type, with hand-rivetted gold hour markers and "Dauphine" gold hands)
- BB 167.0021 (18K solid pink gold, dial: different types available, with gold "index" hour markers and gold "stick" hands)
Jeg kan se at førstnævnte kan fåes med sort dial, men jeg er i tvivl om andennævnte kan, samt om der er andre Constellation ure, der opfylder samme kriterier - nogen der kan hjælpe?
Hej B
Der findes ure med sort skive, men som det er skrevet af andre er de sjældne, og hvis de findes ofte i dårlig stand. Mange af dem der sælges er nylavede/malede. Men ok hvis du ikke går efter orginalitet er det underordnet (værre med os andre
De referencer du nævner findes sandsynligvis med sort dial, men nok svære at finde. Har lige lavet lidt søgning uden held.
En anden mulighed kunne være denne: eBay item: 140433368624, som er en OMEGA 9K SEAMASTER 600 PINK GOLD
Eller denne: eBay ytem: 370297065570, som er en ref 135.011 med caliber 601 manuel. Dialen virker dog ny..
Eller endnu bedre (igen cal 601 der bare kører derudaf
Der er bare at søge lidt
Men jeg ville nok ikke gå over 10k..
MVH Hans Jørgen
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)