datering af urinteresse og første seriøse ur
tja ---- hvordan og hvornår startede jeg på at samle ure. for ca to år siden gik jeg på efterløn og søgte efter en ny interesse, efter at have samlet frimærker i 50 år.
jeg fandt ca 8 kg div "ure" i en genbrugsforretning og de blev købt for 100,-. Dem med batteri blev solgt videre og de mekaniske gik samme vej, efter at have købt/ solgt en del fandt jeg interesse for de mekaniske, målet blev så at samle mekaniske swiss made, -- i min vildfarelse mente jeg at japanske var noget bras ---.
Nå men når man starter på noget nyt gælder det om at gafle til sig alt hvad man kan få fat i, og så se hvor det bærer hen, så det bliver en mani at gennemsøge div loppemarkeder og genbrugsbutikker efter ure.

det blev nok dette Friran der startede samleriet
İmage

underligt nok at det blev ure jeg begyndte at samle, da jeg altid har ment at det er den værste terrorrist der findes, --- nogen har opfundet en mekanisk tingest som folk spænder på armen og når viserne står på en bestemt måde skal man spise / arbejde / holde fri, altså bestemmer sådan en tingest hele den menskelige adfærd, måske praktisk nok, men alligevel. OK hvordan skulle man ellers vide om man får post til tiden, Chr den 4 var ikke helt dum.

nå men samleriet udvikler sig lynhurtigt, her er hvad det er blevet til på ca 2½ år

İmage

sikken en gang skrammel vil nogen helt sikkert tænke, men efterlønnen giver ikke økonomi til de store armbevægelser.

ja sådan startede det og dette er hvad det er blevet til Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
og husk at et gammelt ur bare er nyt ur der er blevet ældre
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: datering af urinteresse og første seriøse ur - af Rolex COMEX - 31-07-2010, 10:45 PM
Re: datering af urinteresse og første seriøse ur - af Hardy Jensen - 01-08-2010, 09:34 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)